Lared

  • Zväčšiť veľkosť písma
  • Predvolená veľkosť písma
  • Zmenšiť veľkosť písma
Impulzy

Blednú fotky, spomienky tiež (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Keď v 50-tich a 60-tich rokoch nastúpila farebná fotografia a zvíťazila nad čiernobielou fotografiou, poznali experti tajomstvo, o ktorom vedelo len málo ľudí – a síce, že v protiklade k čiernobielej fotografii nie sú filmy a papier používané pre farebné fotografie trvalé.  Dnes, 30, 40 a 50 rokov neskôr, sme vlastníkmi miliónov sfarbených a vyblednutých farebných fotografií.
Pri obnove starých a vyblednutých fotografií je mojou túžbou zachovať spomienky. Pritom ide o mnoho viac než len o pôsobenie proti zmiznutiu vizuálnych obrazov. Zachovanie spomienok však nie je vyhradené len pre fotografie. Môže to mať význam aj pre pracovný a obchodný svet.

Niekedy sa firma stane úspešnou tým, že sa sústredí na jasnú zákazku, na určitý trh alebo na špecifickú oblasť v rámci svojho priemyselného odvetvia. Časom však môžu zvýšené očakávania, ambície, termíny či žiadostivosť viesť k tomu, že zodpovední vedúci na čele firmy stratia z očí základ ich úspechu. A kvôli snahe o vyššie zisky alebo širší trh začnú blednúť spomienky na to, ako a prečo sme sa dostali tam, kde teraz sme.

Môže sa to stať každému z nás. Ľudia sa pustia do svojej vysnívanej kariéry, preniknutí pocitom, že majú cieľ a vyzbrojení mnohými dobrými nápadmi. Tieto motívy však môžu pri šplhaní sa po kariérnom rebríku upadnúť do zabudnutia alebo byť potlačené. Krátkodobé úspechy vytlačia dlhodobé spomienky.

Čítať celý článok...
 

Čo sa stalo so službou zákazníkom (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Spomínate si ešte na časy, kedy “služba zákazníkovi” bola znakom dobrého obchodu? Obchodníci, akými boli J. C. Penney a Sam Walton vedeli, akí dôležití boli pre ich obchod zákazníci. A vynaložili všetko pre to, aby sa čo možno najlepšie starali o ich potreby. Táto filozofia sa akoby v 21.storočí vytratila.
Bola doba, kedy boli predavači často až dotieraví a ani na krok sa nehli od potenciálnych kupcov. Ale v súčasnosti sa musíme priam pustiť do hľadania, keď potrebujeme predavača. Dokonca keď chceme niečo kúpiť, musíme sa vláčiť často cez celý obchod, aby sme mohli zaplatiť pri pokladni, ktorá je tiež obsadená.

Pred niekoľkými týždňami som kúpil drahú žiarovku, aby som nahradil jednu vyhorenú. Minulý týždeň mi však vyhorela aj tá náhradná. Tak som šiel späť do obchodu, ktorý predáva same značkové produkty a vymenil som ju za inú. No keď som prišiel domov a otvoril zapečatené balenie, zistil som, že nová žiarovka bola na troch miestach prasknutá.

Tak som sa znova vrátil do široko ďaleko známeho obchodu a kúpil ďalšiu žiarovku, ktorá nebola prasknutá. Ale ani tá nefungovala. Súdiac podľa zvuku, ktorý som počul, keď som ňou trochu zatriasol, bolo vovnútri niečo zlomené. Trikrát som musel odísť do obchodu, aby som konečne dostal funkčnú žiarovku.
Potom mi nedošli noviny, ktoré som odoberal a ktoré sú mi doručované každé ráno spolu s poštou. Zatelefonoval som na správu predplatiteľov, kde som si vypočul obvyklé “ospravedlňujem sa” a “ je mi to ľúto”  a uistili ma, že noviny mi budú doručené do 15. hodiny. Nikdy som ich nedostal!

Čítať celý článok...
 

Hľadanie správnych rozhodnutí (impulz)

Nie tak dávno som si vypočul vynikajúcu prednášku autora a rečníka Lee Strobela o niečom, čo charakterizoval ako “5 bodov pri hľadaní etických rozhodnutí”.
Prvým bodom, ktorý spomenul, bol cieľ. Keď človek musí urobiť náročné rozhodnutie, pripomenúť si cieľ má  rozhodujúci význam. Ak je vaším cieľom zarobiť veľa peňazí, často sa dopustíte nesprávneho rozhodnutia. Avšak ak je váš cieľ v súlade s biblickými princípmi, bude vaše rozhodnutie viesť k úplne iným výsledkom.
V 1. liste Korinťanom 10,31 je napísané: „Či teda jete, alebo pijete, alebo čokoľvek robíte, všetko robte na Božiu slávu." Všetko, čo robí Ježišov nasledovník, sa má uskutočňovať k Božej oslave. Ak sa toto stane motívom etických rozhodnutí, aj ťažké rozhodnutia na pracovisku budú ľahšie.
Druhým bodom bola modlitba. Zdôraznil, aké je dôležité modliť sa za ťažké rozhodnutia a hľadať múdrosť a vedenie.  Podľa Strobela by sme sa mali modliť aj za naše morálne presvedčenie a odvahu konať to, čo je správne. Často vieme, čo je správne, ale chýba nám odvaha aj to urobiť.
Jakub 1,5 uvádza, „Ak sa však niekomu z vás nedostáva múdrosti, nech prosí Boha, ktorý dáva štedro a bez výčitiek, a dostane ju.” Keď sa najbližšie budete vysporiadavať s nejakou etickou dilemou, vezmite si k srdcu Strobelovu radu a modlite sa smelo o Božiu múdrosť. Potom sa môžete spoliehať nato, že vám ju dá.
Tretím bodom na Strobelovom zozname boli princípy.

Čítať celý článok...
 

Nebuď ustarostený! (impulz)

Moja manželka Líza vždy tvrdí, že nedokážem vypnúť svoj mozog. Rád na to odpovedám slovami, že od začiatku tam veľa rozumu nemám a preto musím s tým málom, čo tam je, neustále pracovať. Ale v skutočnosti má pravdu. Plánujem, robím si veľa starostí, som v strese, lámem si hlavu nad reálnymi situáciami alebo aj nad tými, ktoré si len predstavujem. Určite sa to deje kvôli nedostatočnej dôvere voči Bohu a zo strachu, že všetko bdue ešte horšie, ak stratím nad vecami kontrolu.

Za tie roky som sa naučil, že existuje praktický prostriedok na tento problém, a používam ho kedy sa len dá. Začnem analógiou: Každý deň raňajkujem. Môj brat Jim hovorí, že je to najdôležitejšie jedlo dňa, pretože kto dovtedy nestihne prísť domov, bude mať obrovské problémy. Okrem toho sa tvrdí, že výživné raňajky sú dôležité preto, aby sme načerpali potrebnú energiu a vytvralosť do nového dňa.

Čítať celý článok...
 

Zdvorilosť - to čo je? (impulz)

Zdá sa, že na dnešných pracoviskách sa rozšírila epidémia  bezohľadného, neúctivého správania. Podivuhodné je, že často ostáva nepotrestané. Niekedy je dokonca takéto správanie odmenené!Podľa jednej štúdie uvedenej vo Wall Street Journal, platia zamestnávatelia viac nezdvorilým a nepríjemným zamestnancom. Zarobia v priemere o 18% viac než tí príjemní.
Hoci to štiepi firmu vovnútri, niektorí vedúci pracovníci sa nechajú manipulovať zastrašujúcimi a arogantnými zamestnancami. Ale za akú cenu? Podľa ďalšej štúdie môžu nepríjemní zamestnanci  stáť firmu ešte viac peňazí.  Nezdvorilé správanie často vedie k vyššej fluktuácii zamestnancov. Niektorí pracovníci ochorejú z pretrvávajúceho konfliktu. Iní si prestanú vážiť nadriadených, ktorí sa nevedia presadiť.

Jedno staré príslovie, na ktoré by sme si mali spomenúť, hovorí: „Nepíľ konár, na ktorom sedíš ". Zamestnávatelia majú právo zdôrazňovať, že je privilégiom pracovať pre ich firmu, a nemajú právo trpieť egoistické a firmu rozdeľujúce reči a správanie.

Zamestnávateľ spraví lepšie, ak bude zamestnávať príjemných ľudí, ktorí  berú ohľad na iných.

Čítať celý článok...
 


Stránka 6 z 9