Lared

  • Zväčšiť veľkosť písma
  • Predvolená veľkosť písma
  • Zmenšiť veľkosť písma
Aktivity

Čo koľko vydrží (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Za posledných 15-20 rokov som vlastnil približne tucet mobilov. Takmer všetky som musel vymeniť, lebo už nefungovali. Neboli určené na to, aby dlho vydržali. Väčšina mne známych počítačových expertov so mnou istým spôsobom súhlasí, že počítač, ktorý je starší ako 3 roky, predstavuje už zastaranú technológiu.

Keď oproti tomu hrám ako hudobník na koncertoch, pravidelne používam svoj 60-ročný zosilňovač na gitaru a ešte stále ho pokladám za veľmi spoľahlivý. S manželkou máme v našom dome nábytok, ktorý má vyše 40 rokov a ktorý nechceme vymeniť. Všetky tieto veci sú určené k tomu, aby odolali zubu času.

Čítať celý článok...
 

LARED konferencia za nami

E-mail Tlačiť PDF

Po dlhých prípravách a dlhom čakaní sa konečne počas uplynulého víkendu uskutočnila LARED konferencia 2014.
V krásnom tatranskom prostredí v príjemnom hoteli HUBERT pod Gerlachovským štítom sme spoločne strávili 3 dni. Náš hlavný rečník Frank Suchy prednášal o vízii, vedení firmy, plánovaní v podnikaní a delil sa s nami i o svoje podnikateľské skúsenosti. V sobotu večer nás navštívila riaditeľka základnej školy NARNIA z Banskej Bystrice a rozprávala nám o svojej životnej ceste a tiež o tom, ako ona hľadá rovnováhu medzi pracovným a osobným/rodinným životom. A v nedeľu dopoludnia nám Juraj Kohút pripomenul, aký je oddych dôležitý, aké podoby má a v čom je skryté jeho tajomstvo. Nechýbali diskusie, voľný čas, priestor na vzájomné zdieľanie skúseností, úspechov i problémov.

okom fotografa

Pokiaľ si chcete dať urobiť niektoré zábery, kliknite sem pre vyššiu kvalitu fotiek.

 

Úspešným a čo najskôr! (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

V dnešnej dobe, kedy našu pozornosť priťahujú predovšetkým negatívne udalosti a pohromy, je aj náš vlastný pohľad často negatívny a rozmýšľame o tom, čo ak skrachujeme, čo ak naše podnikanie stroskotá. Ale čo sa stane, ak sme úspešní, príliš úspešní?

Povaha  internetu umožňuje, že myšlienka sa po celom svete rozšíri takmer okamžite – a fakt, že internet funguje nepretržite, to len posilňuje.
A tak mnohí ľudia zbohatnú a stanú sa slávnymi vo veľmi krátkom čase. Napríklad pred niekoľkými rokmi jeden muž natočil video, ktoré získalo pozornosť celého sveta. Za týždeň ho videlo 100 milión ľudí. Chceli by ste zažiť taký úspech? Osoba v tomto konkrétnom prípade zistila, že nečakaný úspech môže byť precenený. Jeho nesmierna snaha chytiť sa tohoto rýchleho úspechu a využiť  ho vo svoj prospech ho viedla k extrémnemu vyčerpaniu a veľkej verejnej potupe. A poľutovaniahodné bolo, že mu to celé nakoniec prinieslo veľa škody.

Môžeme rozmýšľať o mnohých ďalších prípadoch úspešných ľudí, ktorí napokon stroskotali: zabávači, ktorí sa zo dňa na deň stali slávnymi, ale ktorým úspech stúpol do hlavy a rovnako rýchlo sa na nich aj zabudlo; podnikatelia, ktorí zvolili etické skratky, aby urýchlili svoj úspech; špičkoví atléti, ktorí sa v jednej minúte stali známymi a v tej druhej sa opäť vyparili.

Čítať celý článok...
 

Niekoľko životných princípov (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Pred nedávnom so mal príležitosť prednášať pred skupinou študentov na jednej škole v našom okolí. Možno to bolo to najdôležitejšie, čo som v ten mesiac alebo tento rok vôbec urobil. Ako profesionálny fotograf  som hovoril o možných spôsoboch zamestnania vo fotografickej  brandži, ale vysvetlil som im aj niektoré väčšie, širšie súvislosti, ktoré im neskôr v živote môžu byť užitočné.

Tu sú myšlienky, princípy, o ktorých som hovoril:
Čo najskôr objav, pre čo bije tvoje srdce. Väčšina ľudí vie už pred ukončením školy, čo majú radi. Poradil som študentom, aby sa venovali tomu, čo robia najradšej. Pravdepodobne sú na to stvorení. „Všetko, čo tvoja ruka nájde k práci, urob podľa svojej sily.“ (Kazateľ 9, 10)

Nedaj si nikým ukradnúť svoje sny. Keď prejdeš školským obdobím bez toho, aby ti niekto zničil tvoje sny, tak si šťastnejší než väčšina ľudí. Mnohé vzdelávacie systémy sú zamerané na to, aby človeka naučili byť presným, dôsledným, robiť, čo sa vyžaduje, nerobiť chyby; toto vyhovuje potrebám spoločnosti v priemyselnej ére. Avšak medzičasom sa svet zmenil. Potrebujeme kreatívnych ľudí s čerstvými nápadmi, vášňou a túžbou vytvárať lepší svet. Kľúčom k úspechu nie je „nerobiť chyby“. Chyba je chybou len vtedy, ak sa jej dopúšťame znova a znova bez toho, aby sme mali v úmysle nápravu.  Ak sme sa poučili z našich chýb, stálo za to ich spraviť. „Blahoslavený muž, ktorý odolá v skúške, lebo keď sa osvedčí, prijme veniec života, ktorý Pán zasľúbil tým, čo ho miluj.“ (Jakubov list 1, 12)

Čítať celý článok...
 

Investovať či neinvestovať? (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Dvaja vedúci firiem diskutovali o vysokých nákladoch na vzdelávanie a rozvoj zamestnancov vo svojich firmách. Finančný šéf sa pýtal manažéra firmy, „Čo sa stane, ak investujeme do ľudí a oni odídu?“ Manažér  sa pozrel na finančného šéfa a po krátkej prestávke odpovedal: „Čo sa stane, ak neinvestujeme do ľudí a oni zostanú u nás?“

Provokatívna otázka, že? V mnohých firmách, bez ohľadu na to, aké sú veľké, sú ľudia ako mŕtve drevo – majú zodpovednosti, usilujú sa o dodržanie termínov a dostávajú svoju mzdu, ale nezažijú žiaden rast a ani veľkolepo neprispejú k poslaniu a k cieľom firmy. Aj iné faktory v tom môžu zohrať rolu, ale často sme skrátka prepásli možnosť investovať do ľudí.

Vidíme reklamu a inzeráty týkajúce sa finančných investícií – ako môžeme zvýšiť svoj kapitál alebo svoje úspory, predovšetkým, keď sa blížime k dôchodkovému veku. Avšak pravdepodobne neexistuje lepšia investícia než sa podeliť o svoj čas, svoju energiu a svoje skúsenosti s inými ľuďmi, nedbajúc o to, či to prinesie „úspešné“ výsledky.  Je oveľa lepšie investovať do ľudí a pritom stratiť niektorých, ktorí idú za lepšími príležitosťami než do nich  neinvestovať a zaťažovať sa ľuďmi, ktorí pracujú bez toho, aby využili svoj potenciál a svoje schopnosti.

Čítať celý článok...
 


Stránka 3 z 7