Lared

  • Zväčšiť veľkosť písma
  • Predvolená veľkosť písma
  • Zmenšiť veľkosť písma
Aktivity

Nechať si poradiť alebo nie? (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Je pre vás ľahké žiadať o radu, keď zápasíte s nejakou dilemou alebo problémom? Ak áno, akých ľudí v takej situácii vyhľadávate? Seth Godin, známy autor, podnikateľ, obchodník a  žiadaný rečník nedávno prednášal o dobrej rade. Nazval ju „…nezaplatiteľnou. Nespočíva v tom, čo chceme počuť, ale v tom, čo musíme počuť … nie je určená k tomu, aby sme sa lepšie cítili, ale aby sme sa stali lepšími. Hľadajte ju a vážte si skutočných priateľov, ktorých beriete natoľko vážne, že sa odvážite žiadať ich o radu.“ Godin hovorí, že dobrá rada je na nezaplatenie, pretože nie je tým, čo počuť chceme, ale čo počuť musíme. Príliš často vyhľadávame rady u ľudí, o ktorých si myslíme, že povedia, čo chceme počuť – aby potvrdili naše vlastné závery alebo posilnili už prijaté rozhodnutia. Ozajstní priatelia a radcovia nie sú tí, ktorí ulahodia našim ušiam, ale tí, ktorí podstúpia riziko, aby nám povedali aj ťažkú pravdu, ak je to potrebné.

Spomínam si na obdobie, kedy som mal niekoľko rokov veľmi dobré zamestnanie. Niektoré oblasti boli  pre mňa stále zaujímavé, ale bol som stále nepokojnejší.  Jeden z dôvodov, prečo som sa neobzeral po niečom inom bola istota. Mzdy boli v poriadku, cítil som sa dobre na  mojej pozícii, a ako u mnohých ľudí to známe sa mi zdalo menej ohrozujúce ako to nové. 
Jeden môj priateľ bez toho aby som ho žiadal o radu, sa ma opýtal: „Ak by nešlo o peniaze – ak by si si bol istý, že dostaneš výplatu, akú potrebuješ – ostal by si?“ Táto otázka ma prekvapila, ale po krátkom váhaní som musel uznať,  že by som sa pravdepodobne zmenil. Traja ďalší priatelia mi nezávisle od seba dali podobný návrh. A tak som sa pustil do hľadania inej pracovnej možnosti a za pár mesiacov som našiel prácu, ktorá bola omnoho zaujímavejšia a plná výziev. Rady mojich priateľov sa skutočne preukázali ako „nezaplatiteľné“.

Posledná úprava Štvrtok, 17 Júl 2014 06:34 Čítať celý článok...
 

Pohľad späť na konferenciu 2014

E-mail Tlačiť PDF

Po sumarizácii hodnotenia májovej konferencie z feedback formulárov jednotlivých účastníkov a tiež vychádzajúc z verejnej diskusie v nedeľu dopoludnia, sa naskytá nasledovný obraz:

Májový termín podujatia vyhovuje väčšine účastníkov. Niektorí by uprednostili i nejaký iný termín: niekedy na jeseň, v zime, alebo o mesiac skôr - v apríli.
Hotel HUBERT so všetkým, čo poskytoval, bol hodnotený veľmi kladne. Taktiež lokalita sa páčila všetkým.
Pre 78% účastníkov bola cena prijateľná, pre 22% privysoká. S organizáciou i celkovým programom (ktorý nebol preplnený) ako aj príspevkami jednotlivých rečníkov a hostí - Franka Sucheho, Martiny Polohovej a Juraja Kohúta - bola väčšina veľmi spokojná. Sobotná večerná diskusia, kedy bol asi najväčší priestor pre diskusiu, zdieľanie osobných skúseností, získala tiež kladné hodnotenie väčšiny. Príjemné spoločenstvo a rodinnú atmosféru, možnosť prehĺbenia vzájomných vzťahov všetci vnímali a ocenili ako veľký profit z tejto akcie.
Mnohí si vychutnali aktívny odpočinok, wellness ponuky hotela. Pre niektorých to bol čas, kedy si mohli pripomenúť, aké dôležité je poznávať i počúvať Pána Boha v osobnom i podnikateľskom živote. Niekto spomenul, že mohol byť počas tých pár dní uistený o tom, že LARED má zmysel. Pre iného to bola výzva zmeniť smer. A viacerí veľmi uvítali a boli vďační za záver konferencie, kedy nám naši hostia a priatelia z Nemecka - manželia Suchy a manželia Raschke - ponúkli osobné modlitby a požehnanie za jednotlivé manželské páry a firmy. Bolo to skvelé, veľmi povzbudivé a posilňujúce. Veď nič nás nezmocní tak, ako to dokáže náš Boh. Je skvelé odovzdať sa do jeho rúk s našimi každodennými výzvami, zápasmi, bolesťami i plánmi a víziami.

Zatiaľ bola reč o pozitívach. A čo chýbalo? Čo všetko by sa dalo zlepšiť, zmeniť a vziať do úvahy do budúcnosti?

Čítať celý článok...
 

Čo koľko vydrží (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Za posledných 15-20 rokov som vlastnil približne tucet mobilov. Takmer všetky som musel vymeniť, lebo už nefungovali. Neboli určené na to, aby dlho vydržali. Väčšina mne známych počítačových expertov so mnou istým spôsobom súhlasí, že počítač, ktorý je starší ako 3 roky, predstavuje už zastaranú technológiu.

Keď oproti tomu hrám ako hudobník na koncertoch, pravidelne používam svoj 60-ročný zosilňovač na gitaru a ešte stále ho pokladám za veľmi spoľahlivý. S manželkou máme v našom dome nábytok, ktorý má vyše 40 rokov a ktorý nechceme vymeniť. Všetky tieto veci sú určené k tomu, aby odolali zubu času.

Čítať celý článok...
 

LARED konferencia za nami

E-mail Tlačiť PDF

Po dlhých prípravách a dlhom čakaní sa konečne počas uplynulého víkendu uskutočnila LARED konferencia 2014.
V krásnom tatranskom prostredí v príjemnom hoteli HUBERT pod Gerlachovským štítom sme spoločne strávili 3 dni. Náš hlavný rečník Frank Suchy prednášal o vízii, vedení firmy, plánovaní v podnikaní a delil sa s nami i o svoje podnikateľské skúsenosti. V sobotu večer nás navštívila riaditeľka základnej školy NARNIA z Banskej Bystrice a rozprávala nám o svojej životnej ceste a tiež o tom, ako ona hľadá rovnováhu medzi pracovným a osobným/rodinným životom. A v nedeľu dopoludnia nám Juraj Kohút pripomenul, aký je oddych dôležitý, aké podoby má a v čom je skryté jeho tajomstvo. Nechýbali diskusie, voľný čas, priestor na vzájomné zdieľanie skúseností, úspechov i problémov.

okom fotografa

Pokiaľ si chcete dať urobiť niektoré zábery, kliknite sem pre vyššiu kvalitu fotiek.

 

Úspešným a čo najskôr! (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

V dnešnej dobe, kedy našu pozornosť priťahujú predovšetkým negatívne udalosti a pohromy, je aj náš vlastný pohľad často negatívny a rozmýšľame o tom, čo ak skrachujeme, čo ak naše podnikanie stroskotá. Ale čo sa stane, ak sme úspešní, príliš úspešní?

Povaha  internetu umožňuje, že myšlienka sa po celom svete rozšíri takmer okamžite – a fakt, že internet funguje nepretržite, to len posilňuje.
A tak mnohí ľudia zbohatnú a stanú sa slávnymi vo veľmi krátkom čase. Napríklad pred niekoľkými rokmi jeden muž natočil video, ktoré získalo pozornosť celého sveta. Za týždeň ho videlo 100 milión ľudí. Chceli by ste zažiť taký úspech? Osoba v tomto konkrétnom prípade zistila, že nečakaný úspech môže byť precenený. Jeho nesmierna snaha chytiť sa tohoto rýchleho úspechu a využiť  ho vo svoj prospech ho viedla k extrémnemu vyčerpaniu a veľkej verejnej potupe. A poľutovaniahodné bolo, že mu to celé nakoniec prinieslo veľa škody.

Môžeme rozmýšľať o mnohých ďalších prípadoch úspešných ľudí, ktorí napokon stroskotali: zabávači, ktorí sa zo dňa na deň stali slávnymi, ale ktorým úspech stúpol do hlavy a rovnako rýchlo sa na nich aj zabudlo; podnikatelia, ktorí zvolili etické skratky, aby urýchlili svoj úspech; špičkoví atléti, ktorí sa v jednej minúte stali známymi a v tej druhej sa opäť vyparili.

Čítať celý článok...
 


Stránka 3 z 7