Lared

  • Zväčšiť veľkosť písma
  • Predvolená veľkosť písma
  • Zmenšiť veľkosť písma
Aktivity

O "rýchlom" úspechu (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Niečo v našej ľudskej duši uprednostňuje cestu  najmenšieho odporu, ľahkú cestu, ktorá vyžaduje čo najmenej krvi, potu a sĺz. Avšak dejiny ukazujú, že “rýchlo a jednoducho” málokedy vedie k trvajúcemu úspechu a významu. Vo sfére zábavy a umenia často počujeme o „úspechu cez noc“. Zrazu meno prakticky neznámej osoby zo dňa na deň znie z každých úst: či už je to hviezda natáčajúca veľký kinofilm, alebo spevák, ktorému sa na prvý pokus podarilo dostať na prvú priečku v rebríčku hitparád, alebo autorka, ktorej kniha získala pochvalu veľkého publika, a náhle sú z nich prominenti. Nejaká osoba sa prakticky môže stať známou zo dňa na deň, avšak tomuto „náhlemu úspechu“ predchádzalo veľa úsilia, bojov a prípravy.

Môj priateľ Gary Highfield je toho znamenitým príkladom. Vo svojej knihe „Keď sa z „chcem“ stane musím“!“ /„When „Want to“ becomes „Have to“!“/ Gary pôsobivo opisuje svoje ťažké detstvo so srdcervúcimi skúsenosťami. V dospelosti sa ako mladý muž dostal s manželkou a troma deťmi do slepej uličky. Mal prácu, za ktorú bol platený podľa odpracovaných hodín a zarobil sotva na prežitie. Chcel lepší život pre svoju rodinu. A keď sa z tohoto „chcenia“ konečne stala „nevyhnutnosť“, začal ambiciózny program na „zlepšenie života“.
Gary vo svojej knihe rozpráva nielen svoj osobný príbeh, ale delí sa tiež o princípy a múdrosti, ktoré mu pomáhali v rokoch ťažkej driny, odhodlanosti, odopierania nevzdať sa – a o Božej milosti a starostlivosti v pravý čas. Jeho cesta bola ťažká, ale odmietal akceptovať zlyhanie, odmietal pozerať sa na seba ako na obeť okolností, hoci sa to zdalo byť jednoduchšou alternatívou.

Čítať celý článok...
 

Tímová práca (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Občas počujeme výrok: „Život je maratón a nie šprint.” A je to pravda. Mnohí ľudia vyzerajú na krátkej vzdialenosti dobre. Pri šprinte sa môžu dostať do vedenia dokonca aj pomalšie osoby, aspoň na pár krokov. Úspešný život sa však nemeria na minúty, hodiny, dni či týždne, ale na roky. Dobrý štart ešte zďaleka nezaručuje dobrý koniec.
V jednom ohľade je však porovnanie života a maratónu nepostačujúce. Pri maratóne bojujú bežci sami, každý za seba. Pozdĺž trate im ľudia môžu fandiť, povzbudzovať ich a niektorí im ponúknu aj vodu alebo iné osvieženie. Avšak z veľkej časti sú bežci maratónu odkázaní sami na seba a sú sólovými bojovníkmi. Potrebujú vytrvalosť a musia zniesť bolesť, aby dosiahli cieľovú čiaru - sami.
V skutočnom živote však nikto nedosiahne cieľ ani úspech úplne sám. Predovšetkým nie tí najúspešnejší ľudia. Oslavovaní vedúci pracovníci, skúsení lekári, pozoruhodní vynálezcovia, najznámejší atléti alebo zábavní umelci mali určite sny a vízie a ťažko pracovali na zlepšovaní svojich schopností a svojho talentu, avšak všetci potrebovali na svojej ceste pomoc.

Čítať celý článok...
 

V nedeľu kresťan, v pondelok ateista? (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Mnohí z nás máme sklon k tomu, že svoj život delíme podobne ako tortu na “jednotlivé kúsky”. Rozdeľujeme svoj život na viacero nezávislých oblastí, ktoré sa zriedkakedy prekrývajú – našu prácu, náš domov, naše záľuby, zvláštne oblasti záujmu... Filozofia týchto “úplne odlišných svetov” spočíva v tom, že držíme od seba rôzne oblasti nášho života.
Ale naozaj to tak má byť?  Tak ako v ľudskom tele – v ktorom  majú rôzne orgány rozdielne a jedinečné funkcie avšak pre zachovanie zdravia musia harmonicky spolupracovať -  vyzerá naša práca a naša rola manželského partnera, rodiča, starého rodiča, vedúceho atď.  rozdielne, ich vzájomné pôsobenie z nás však tvorí ľudí, osoby.
To platí aj o viere. Aj v tejto oblasti je pre mnohých z nás bežné, že veci viery a oslavu Boha vymedzujeme na určité dni v týždni. Niektorí ľudia si myslia, že viera a práca nemajú nič spoločné. Alebo len veľmi málo.
Základným predpokladom týchto Impulzov je, že viera v Boha a biblické princípy sú rovnako dôležité v pondelok ráno alebo vo štvrtok popoludní ako v nedeľu. Doug Spada vo svojej knihe „Monday Morning Atheist“ hovorí  ku mnohým z nás, keď dodáva, že on sám dlhé roky žil v týchto nesprávnych kontrastoch:

„Začal som praktizovať duchovnú schizofréniu a odštiepil som svoju vieru od zvyšku svojho života. Boha som odstavil.“
Ste pondelkovým ateistom? Ja som ním bol dlho. Celé roky som navštevoval nedeľné bohoslužby a cítil som sa inšpirovaný, ale nasledujúce ráno som sa vrátil do zamestnania ako vydavateľ časopisu a väčšinou som jednal  tak, akoby Boh neexistoval. Raz som si však uvedomil, že ak je moja viera pravá, tak by sa nemala obmedzovať len na tzv. náboženské prostredie, ale mala by ovplyvňovať môj život nonstop, čiže sedem dní v týždni.

Čítať celý článok...
 

Blednú fotky, spomienky tiež (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Keď v 50-tich a 60-tich rokoch nastúpila farebná fotografia a zvíťazila nad čiernobielou fotografiou, poznali experti tajomstvo, o ktorom vedelo len málo ľudí – a síce, že v protiklade k čiernobielej fotografii nie sú filmy a papier používané pre farebné fotografie trvalé.  Dnes, 30, 40 a 50 rokov neskôr, sme vlastníkmi miliónov sfarbených a vyblednutých farebných fotografií.
Pri obnove starých a vyblednutých fotografií je mojou túžbou zachovať spomienky. Pritom ide o mnoho viac než len o pôsobenie proti zmiznutiu vizuálnych obrazov. Zachovanie spomienok však nie je vyhradené len pre fotografie. Môže to mať význam aj pre pracovný a obchodný svet.

Niekedy sa firma stane úspešnou tým, že sa sústredí na jasnú zákazku, na určitý trh alebo na špecifickú oblasť v rámci svojho priemyselného odvetvia. Časom však môžu zvýšené očakávania, ambície, termíny či žiadostivosť viesť k tomu, že zodpovední vedúci na čele firmy stratia z očí základ ich úspechu. A kvôli snahe o vyššie zisky alebo širší trh začnú blednúť spomienky na to, ako a prečo sme sa dostali tam, kde teraz sme.

Môže sa to stať každému z nás. Ľudia sa pustia do svojej vysnívanej kariéry, preniknutí pocitom, že majú cieľ a vyzbrojení mnohými dobrými nápadmi. Tieto motívy však môžu pri šplhaní sa po kariérnom rebríku upadnúť do zabudnutia alebo byť potlačené. Krátkodobé úspechy vytlačia dlhodobé spomienky.

Čítať celý článok...
 

Čo sa stalo so službou zákazníkom (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Spomínate si ešte na časy, kedy “služba zákazníkovi” bola znakom dobrého obchodu? Obchodníci, akými boli J. C. Penney a Sam Walton vedeli, akí dôležití boli pre ich obchod zákazníci. A vynaložili všetko pre to, aby sa čo možno najlepšie starali o ich potreby. Táto filozofia sa akoby v 21.storočí vytratila.
Bola doba, kedy boli predavači často až dotieraví a ani na krok sa nehli od potenciálnych kupcov. Ale v súčasnosti sa musíme priam pustiť do hľadania, keď potrebujeme predavača. Dokonca keď chceme niečo kúpiť, musíme sa vláčiť často cez celý obchod, aby sme mohli zaplatiť pri pokladni, ktorá je tiež obsadená.

Pred niekoľkými týždňami som kúpil drahú žiarovku, aby som nahradil jednu vyhorenú. Minulý týždeň mi však vyhorela aj tá náhradná. Tak som šiel späť do obchodu, ktorý predáva same značkové produkty a vymenil som ju za inú. No keď som prišiel domov a otvoril zapečatené balenie, zistil som, že nová žiarovka bola na troch miestach prasknutá.

Tak som sa znova vrátil do široko ďaleko známeho obchodu a kúpil ďalšiu žiarovku, ktorá nebola prasknutá. Ale ani tá nefungovala. Súdiac podľa zvuku, ktorý som počul, keď som ňou trochu zatriasol, bolo vovnútri niečo zlomené. Trikrát som musel odísť do obchodu, aby som konečne dostal funkčnú žiarovku.
Potom mi nedošli noviny, ktoré som odoberal a ktoré sú mi doručované každé ráno spolu s poštou. Zatelefonoval som na správu predplatiteľov, kde som si vypočul obvyklé “ospravedlňujem sa” a “ je mi to ľúto”  a uistili ma, že noviny mi budú doručené do 15. hodiny. Nikdy som ich nedostal!

Čítať celý článok...
 


Stránka 4 z 7