Lared

  • Zväčšiť veľkosť písma
  • Predvolená veľkosť písma
  • Zmenšiť veľkosť písma
Aktivity

Prednáška: Etika v podnikaní

E-mail Tlačiť PDF

Srdečne Vás pozývame na seminár pre veriacich podnikateľov, ktorý sa uskutoční
v sobotu 15.11.2014 so začiatkom o 14,00 hod v priestoroch zborovej miestnosti ECAV, na Zvonárskej ulici 23 v Košiciach.
Seminár bude s účasťou hosťa - doc. ThDr. Martina Uháľa PhD. na tému Etika v podnikaní.

Program :

14,00 - 16,00 Prednáška
16,00 - 18,00 Diskusia s hosťom

Vzhľadom na kapacity miestnosti je nutné potvrdiť svoju účasť e-mailom najneskôr do stredy 12.11.2014 na adrese: Táto adresa je chránená pred robotmi nevyžiadanej pošty. Ak ju chcete vidieť, musíte mať povolený JavaScript. .

Tento oznam sa týka hlavne podnikateľov z východného Slovenska a ľudí, ktorým nie je cestovať do Košíc priďaleko.

 

Keď obchody nejdú (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Vo firme jedného nášho klienta, ktorému poskytujeme poradenstvo, idú obchody v zimnom období veľmi biedne. Keď sme pred nejakým časom preverili a vyhodnotili v zime očakávaný cash flow firmy, ukázalo sa, že by mal problem včas vyplatiť  dodávateľov.
Mnohé  firmy sa v takejto situácii rozhodnú ignorovať svojich dodávateľov a vyplatia svoje faktúry, keď je to možné. Ignorujú inkasné pohľadávky, vymýšľajú výhovorky alebo skrátka klamú, aby predĺžili splatnosť platieb. Môj klient však chcel, aby jeho dodávatelia vedeli, ako veľmi si ich váži. Pochopil, akí dôležití sú pre jeho firmu a nechcel ohroziť vzťah s nimi.

Potom, ako sme sa porozprávali o okolnostiach a o ťažkom finančnom období, ktoré stalo predo dvermi, zjednotili sme sa v tom, že otvorená komunikácia je najlepším, najstarostlivejším a najrozvážnejším spôsobom, ako zaobchádzať s dodávateľmi. Klient otvorene a čestne pomenoval  situáciu svojej firmy a mohol sa s dodávateľmi dohodnúť na platobných podmienkach, ktoré boli prijateľné pre obe strany.
Výsledkom bolo, že nedošlo k narušeniu dôležitých vzťahov, boli ochránené a dokonca ešte prehĺbené. A keď sa na jar firme opäť lepšie darilo, všetko sa opäť znormalizovalo. Neboli potrebné ani ospravedlnenia ani výhovorky. Môj klient pochopil, že je nebezpečné pokladať vzťahy za niečo samozrejmé.

Čítať celý článok...
 

Aký otec, taký... (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Dobrý otec má silný a trvalý vplyv. Ešte aj dnes, keď mám 94 rokov, cítim ten nezmazateľný, božský vplyv môjho otca na môj život.
Môj otec  Del sa narodil v Oregane, v USA, v kopcovitej krajine na farme, kde sa chovali kone a ovce. Niet divu, že som prebral jeho lásku k zemi, stromom, koňom, ľudom a k Bohu.
Dedičstvo škótsko-anglických koreňov môjho otca je darom, ktorý zviazal dve vetvy: z jednej strany teologické ukotvenie a z druhej strany oddanosť. Po štúdiách na univerzite sa môj otec presťa hoval do Kalifornie, kde pracoval ako predavač v odevnej firme. Pokým tam býval u svojho staršieho bratranca, CVJM (Kresťanské združenie mladých) sa stalo dôležitou súčasťou jeho života. Fyzicky i duchovne. Po niekoľkých rokoch mu v tomto združení ponúkli prácu, ak by bol ochotný presťahovať sa do štátu Idaho.
„Rád som mladým ľuďom približoval Boha, radšej než im predával oblečenie”, počul som často hovorievať môjho otca. 

Čítať celý článok...
 

Kto je dôležitejší? (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Mnohí obchodníci a podnikatelia radi “poľujú” na nových zákazníkov. Možno aj vy poznáte túto “loveckú horúčku”, to napätie hľadať potenciálneho nového zákazníka. Okrem toho je to uspokojivý a povznášajúci pocit odlákať konkurencii nejakého zákazníka. Obzvlášť vzrušujúce je to pre tých, ktorí s ostatnými radi súťažia.  Samozrejme je pre rast firmy dôležité získavať nových zákazníkov. Niekedy vieme obrat zvýšiť aj s existujúcim okruhom zákazníkov, ale trvalý rast je podmienený za normálnych okolností neustálym rozširovaním klientely.

Zároveň musíme byť opatrní. Keď sa v prvom rade zameriame na prilákanie nových klientov,  môže sa stať, že pritom prehliadneme už našich existujúcich zákazníkov. Je ľahké pokladať verného zákazníka za samozrejmosť a myslieť si, že ním bude navždy. Veď sa oňho predsa roky staráme. Prečo by mal chcieť od nás odísť? S takýmto nastavením sa dostávame do dvoch nebezpečenstiev:
- že mu nebudeme poskytovať kvalitné služby
- a tiež zabúdame, že tam vonku sú i ďalší “lovci”, ktorí sa usilujú o našich zákazníkov tak ako my o tých ich.

Čítať celý článok...
 

Inšpirácia či pot? (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Umelec Chuck Close raz povedal: „Inšpirácia je pre amatérov – musíme prísť my ostatní a dať sa do práce. “ Niečo podobné poznamenal i Čajkovskij: “Umelec nesmie sedieť so založenými rukami s tou zámienkou, že práve nemá dobrú náladu.” Básnik  E.B. White vyjadruje túto myšlienku rovnakým spôsobom: „Spisovateľ, ktorý čaká s písaním na ideálne podmienky, zomrie skôr než napíše na papier jediné slovo.”

Vidíme tu zhodu medzi úspešnými, kreatívnymi ľuďmi, že pot je z dlhodobého hľadiska lepší než inšpirácia. Scenárista Neil Gaiman píše o tom, aká dôležitá je stálosť spisovateľa: „Tvoje slovo musí platiť každý deň, slová na teba nečakajú. Musíš písať, či už ťa niečo inšpiruje alebo nie. A to podivuhodné na tom je, že o polroka už nebudeš vedieť, pri ktorých odstavcoch si cítil inšpiráciu a pri ktorých nie, pretože jednoducho museli byť napísané.”
A čo to má všetko spoločné s pracoviskom a kažodennými výzvami, aby sme žili ako nasledovníci Ježiša Krista? Pomerne veľa. V našej práci musíme odolávať pokušeniu počkať si na inšpiráciu, aby sme viedli dôležitý predajný rozhovor, rozvinuli dobrú stratégiu pre rozšírenie obchodu alebo dokončili projekt, ktorý už príliš dlho odsúvame. A musíme pripomínať  našim podriadeným ako aj samým sebe, že kresťanský život sa neuskutočňuje cez inšpiráciu. Nečakáme na to, že príde moment, v ktorom budeme chcieť robiť všetko správne. Musíme jednať správne dnes a každý deň, či už sme inšpirovaní alebo nie.

Čítať celý článok...
 


Stránka 2 z 7