Lared

  • Zväčšiť veľkosť písma
  • Predvolená veľkosť písma
  • Zmenšiť veľkosť písma
Aktivity

Aký otec, taký... (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Dobrý otec má silný a trvalý vplyv. Ešte aj dnes, keď mám 94 rokov, cítim ten nezmazateľný, božský vplyv môjho otca na môj život.
Môj otec  Del sa narodil v Oregane, v USA, v kopcovitej krajine na farme, kde sa chovali kone a ovce. Niet divu, že som prebral jeho lásku k zemi, stromom, koňom, ľudom a k Bohu.
Dedičstvo škótsko-anglických koreňov môjho otca je darom, ktorý zviazal dve vetvy: z jednej strany teologické ukotvenie a z druhej strany oddanosť. Po štúdiách na univerzite sa môj otec presťa hoval do Kalifornie, kde pracoval ako predavač v odevnej firme. Pokým tam býval u svojho staršieho bratranca, CVJM (Kresťanské združenie mladých) sa stalo dôležitou súčasťou jeho života. Fyzicky i duchovne. Po niekoľkých rokoch mu v tomto združení ponúkli prácu, ak by bol ochotný presťahovať sa do štátu Idaho.
„Rád som mladým ľuďom približoval Boha, radšej než im predával oblečenie”, počul som často hovorievať môjho otca. 

Čítať celý článok...
 

Kto je dôležitejší? (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Mnohí obchodníci a podnikatelia radi “poľujú” na nových zákazníkov. Možno aj vy poznáte túto “loveckú horúčku”, to napätie hľadať potenciálneho nového zákazníka. Okrem toho je to uspokojivý a povznášajúci pocit odlákať konkurencii nejakého zákazníka. Obzvlášť vzrušujúce je to pre tých, ktorí s ostatnými radi súťažia.  Samozrejme je pre rast firmy dôležité získavať nových zákazníkov. Niekedy vieme obrat zvýšiť aj s existujúcim okruhom zákazníkov, ale trvalý rast je podmienený za normálnych okolností neustálym rozširovaním klientely.

Zároveň musíme byť opatrní. Keď sa v prvom rade zameriame na prilákanie nových klientov,  môže sa stať, že pritom prehliadneme už našich existujúcich zákazníkov. Je ľahké pokladať verného zákazníka za samozrejmosť a myslieť si, že ním bude navždy. Veď sa oňho predsa roky staráme. Prečo by mal chcieť od nás odísť? S takýmto nastavením sa dostávame do dvoch nebezpečenstiev:
- že mu nebudeme poskytovať kvalitné služby
- a tiež zabúdame, že tam vonku sú i ďalší “lovci”, ktorí sa usilujú o našich zákazníkov tak ako my o tých ich.

Čítať celý článok...
 

Inšpirácia či pot? (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Umelec Chuck Close raz povedal: „Inšpirácia je pre amatérov – musíme prísť my ostatní a dať sa do práce. “ Niečo podobné poznamenal i Čajkovskij: “Umelec nesmie sedieť so založenými rukami s tou zámienkou, že práve nemá dobrú náladu.” Básnik  E.B. White vyjadruje túto myšlienku rovnakým spôsobom: „Spisovateľ, ktorý čaká s písaním na ideálne podmienky, zomrie skôr než napíše na papier jediné slovo.”

Vidíme tu zhodu medzi úspešnými, kreatívnymi ľuďmi, že pot je z dlhodobého hľadiska lepší než inšpirácia. Scenárista Neil Gaiman píše o tom, aká dôležitá je stálosť spisovateľa: „Tvoje slovo musí platiť každý deň, slová na teba nečakajú. Musíš písať, či už ťa niečo inšpiruje alebo nie. A to podivuhodné na tom je, že o polroka už nebudeš vedieť, pri ktorých odstavcoch si cítil inšpiráciu a pri ktorých nie, pretože jednoducho museli byť napísané.”
A čo to má všetko spoločné s pracoviskom a kažodennými výzvami, aby sme žili ako nasledovníci Ježiša Krista? Pomerne veľa. V našej práci musíme odolávať pokušeniu počkať si na inšpiráciu, aby sme viedli dôležitý predajný rozhovor, rozvinuli dobrú stratégiu pre rozšírenie obchodu alebo dokončili projekt, ktorý už príliš dlho odsúvame. A musíme pripomínať  našim podriadeným ako aj samým sebe, že kresťanský život sa neuskutočňuje cez inšpiráciu. Nečakáme na to, že príde moment, v ktorom budeme chcieť robiť všetko správne. Musíme jednať správne dnes a každý deň, či už sme inšpirovaní alebo nie.

Čítať celý článok...
 

Spokojný či nespokojný... (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

Už nejakú dobu sa zaoberám témou spokojnosti. Zdá sa, že sa jedná o rýchlo pominuteľný stav. V jednu chvíľu sa cítime spokojní, potom sa niečo stane a nespokojnosť sa do nás opäť vkradne. Môže byť aj na niečo dobrá, môže byť motivátorom. Napríklad vtedy, keď vykonávame zamestnanie, ktoré nám neposkytuje nádej na povýšenie alebo neprináša väčšie a nové výzvy, nás náš pocit nespokojnosti môže popoháňať k zmene.

Študent, ktorý sa uspokojil so zlými známkami, potrebuje niekoho, kto ho bude poháňať. Ak má človek 30 rokov a stále býva u rodičov v pivnici a je spokojný s tým, že celé dni hrá video-  alebo počítačové hry, tak má vážny problém. V oboch scenároch by bola trocha nespokojnosti prospešná. Ak však máte 60 rokov a ste nespokojní, stane sa z vás mrzutý starý muž alebo nevrlá stará žena, ktorí zvyšok svojho života strávia sebaľútosťou. Otázka znie: Ako byť spokojný?

Čítať celý článok...
 

Náš zákazník - náš pán (impulz)

E-mail Tlačiť PDF

freerangePred mnohými rokmi som sa naučil jednu univerzálnu pravdu, na ktorú by sme nikdy  nemali zabudnúť: Je ľahšie udržať si starých zákazníkov ako získať nových. To platí ako pre ziskové firmy tak pre verejnoprospešné organizácie. A najlepším spôsobom ako získať zákazníkov je stála a vynikajúca služba zákazníkovi.

Toto mi napadlo, keď sme spolu s mojou ženou zažili frustrujúci zážitok v reštaurácii, ktorú sme často navštevovali. Keď sme prišli, dvaja pracovníci diskutovali s  kolegom. Keď si šéfka reštaurácie všimla, že sme si rozhovor kvôli jeho hlasitosti mohli vypočuť, ihneď sa nám ospravedlnila.
Mladý muž, ktorý nás priviedol k nášmu stolu, bol veľmi milý, ale časník, ktorý nás obsluhoval, bol ten najhorší, akého sme doposiaľ zažili. Bol kŕčovitý, ani sa neusmial, bol nepozorný a sprostredkoval nám pocit, že mrháme jeho časom. Nechcem vás nudiť všetkými detailmi zlej obsluhy, okrem toho, že to bolo po prvý raz v mojom živote, čo som sa chcel čo najskôr najesť a opustiť reštauráciu.
Nejednal som tak, ako by to bolo v dnešnej dobe bežné, nenapísal som na sociálne médiá, aby som vyventiloval svoju nespokojnosť. Namiesto toho som šiel na webstránku tej reštaurácie a napísal našu zlú skúsenosť medzi “komentáre hostí”. Do hodiny mi volal vedúci reštaurácie, aby sa mi ospravedlnil, zistil si  detaily a trval na tom, aby sme od neho prijali poukaz na ďalšiu bezplatnú večeru v ich reštaurácii, keďže chcel dať veci “opäť do poriadku”. Pripadalo mi to primerané, ale dodnes sme z tejto reštaurácie nič nedostali.

Čítať celý článok...
 


Stránka 2 z 7